WiseGolfin myynnin työkaluilla tehoa pelioikeusmyyntiin Oulussa

Oulun Golfissa myytiin kausipelioikeudet loppuun keväällä ennen kauden alkua.

Oulun Golfin toimitusjohtaja Petri Väänänen kertoo, että viime keväänä kentän kausipelioikeudet myytiin loppuun ennen kauden alkua WiseGolfin myynnin ja markkinoinnin työkalujen siivittämänä.

Onnistunut ennakkomyynti

Oulun Golfin toimitusjohtaja Petri Väänänen luonnehti viime kevään ennakkomyyntiä erittäin onnistuneeksi: kaikki tarjolla olleet kausipelioikeudet (noin 140 kpl) myytiin loppuun ennen kauden alkua. Edellisinä vuosina kausipelioikeuksista on käyty kauppaa vasta kauden alkamisen jälkeen aina juhannukseen saakka.

Kaiken takana kohdennettu markkinointi

Onnistumisen takana oli aktiivinen myynti. Pelioikeuksia tarjottiin uutiskirjeillä jo kevättalvella. Ensin yleisesti kaikille suunnatulla tarjouskirjeellä ja sen jälkeen kohdennetulla markkinoinnilla. Väänäsen mukaan kohdentaminen onnistui WiseGolf-järjestelmän avulla mainiosti.

"Olimme tehneet järjestelmämme CRM:ään kaikki tagitykset huolella ja niiden avulla pelioikeustarjonta saatin kohdistettua suoraan edellisten vuosien kausipelioikeuksien haltijoille sekä myös parin viime vuoden aikana golfkurssin suorittaneille", kertoo Väänänen

Pelioikeudet myytiin verkkokaupasta, johon oli linkki uutiskirjeissä, joten myyntitapahtuma ei vaatinut ylimääräistä työtä. Raha saatiin kassaan nopeammin eikä ollut huolta mahdollisesta huonosta säästä tai ongelmista kentän kunnossa kauden alkaessa, kun pelioikeudet oli jo myyty.

Samalla logiikalla myytiin myös sarjakorttituotteet kausipelioikeuskamppiksen jälkeen loppuun jo juhannukseksi.

"Kaikki sujui helposti, kun tagitykset olivat kunnossa CRM:ssä ja myynti hoitui verkkokaupan kautta kivuttomasti", iloitsee Väänänen.


WiseGolfin asiakasreferenssejä

Lue, mitä asiakkaamme sanovat meistä.

Lue lisää