Hyödyllisiä syysohjeita kentille liittyen mm. ajanvaraukseen, apin uutisiin, tekstiviesteihin, green fee -hintojen muokkaaamiseen sekä piikkien laskuttamiseen.
Aikojen sulkeminen ja ajavarauksen ajankohtien muuttaminen
- Ajanvaraustuotteen näkyvyyttä pystyy muokkaamaan tuotteen takaa "varauksen asetukset" -kohdasta.
- Tämä asetus määrittää, mistä mihinkin asti aikoja voi varata varauskalenterissa.
- Suosittelemme Caddiemastereita poistamaan aikoja käytöstä varauskalenterin kautta manuaalisesti itse. Näin aikoja pystyy myös vapauttamaan helposti uudelleen varattavaksi tilanteen salliessa. Esim. Mahdollinen pakkasaamu muuttuukin suotuisaksi pelisääksi. > Pääsette helposti ja nopeasti itse avaamaan ajat uudelleen kalenterin kautta.
- Aikasulkujen tekeminen onnistuu myös ajanvaraussäännöissä kohdasta Myynti > Asetukset > Ajanvaraus. Aikasulkusääntöä hyödyntämällä saa tarvittaessa suljettua aikoja esim. 18r kalenterin puolelta niin, että ne on silti varattavissa 9r puolella.
- Aikasulukusäännöllä aikoja voi piilottaa myös pelkästään asiakkaalta, jättäen ajat adminille näkyviin.
Maksutapojen muokkaaminen ja ajastus
- Klubitalon aukioloaikojen muuttuessa esim. paikanpäällä maksamista on mahdollista rajoittaa. Maksutavan taakse on mahdollista laittaa ajastus, koska se toimii. Koko maksutapa on myös mahdollista ottaa pois käytöstä. Maksutapoja pääsee muokkaamaan kohdasta: Myynti > Asetukset > Verkkokaupan maksutavat.
Greenfeehintojen muokkaaminen
- Greenfeehintoja pääsee tuttuun tapaan muokkaamaan tuotteen asetuksista.Myynti > Tuotteet > Tuotteet > muokattava tuote.
- Dynaaminen hinnoittelu erikseen esim. viikonlopuille tapahtuu tuotteen takaa kohdasta "ajanvarauksen hinnoittelu".
Uutiset pelaajille apissa
- Applikaatioon saadaan ohjattua ajankohtaiset uutiset ja uusimmat tiedotteet suoraan järjestelmän artikkelihallinnasta. Rooleihin perustuvat lukuoikeudet toimivat myös applikaatiossa, joten kohderyhmäperusteinen viestintä on helppoa toteuttaa.
- Tätä ominaisuutta on helppoa ja tehokasta käyttää esim. yleisiin tiedotteisiin sekä tulevan kauden myyntiin.
- Etusivulla voidaan tehokkaasti tiedottaa esimerkiksi kentän aukiolomuutoksista pakkasaamuna
- Artikkelin asettaminen appin etusivulle onnistuu muokkaamalla haluttua artikkelia. Lisäämällä artikkelin asetusten "kategoria"- kohtaan app-valinnan, artikkeli tulee näkyviin applikaation etusivulle sekä selaimella ajanvarauksen etusivulle.
Ajanvarauksen kommentit osana viestintää
- Huomatkaa, että ajanvarauskalenterin kommentteja voi hyödyntää myös viestimiseen. Pelaajia voi tiedottaa pakkasista, kentänhoitotöistä yms. huomioitavista asioista. Kommentin voi myös "pakottaa" hyväksyttäväksi, ennen ajan varaamista. Näin pelaajan on pakko lukea tiedote.
Pushviestit
- Pushviestien lähettäminen onnistuu suoraan puhelimeen apin kautta, mikäli ne on sallittu pelaajan toimesta.
Tekstiviestit
- Tekstiviestien lähettäminen onnistuu nyt järjestelmän kautta varauskohtaisesti. Näin voidaan helposti informoida tietyn lähdön pelaajia tekstiviesteillä.
- Tekstiviestit eivät ole automaattisesti käytettävissä järjestelmästä, vaan ominaisuus tulee aktivoida WiseGolfin toimesta. Halutessanne tekstiviestit käyttöönne ottakaa yhteyttä tukeen.
Autojen poistaminen käytöstä toistaiseksi
- Syksyn tullessa autoja saatetaan ottaa pois käytöstä kentän säästämisen vuoksi. Tämä on myös mahdollista ohjeen mukaisesti.
Ajanvaraustuotteen poistaminen Apista
- Syksyn/talven tullen osa ajanvaraustuotteista jää käyttämättömäksi. Mikäli haluat tuotteen pois apin tuote-näkymästä: Ota yhteys Tukeen.
Piikkien laskuttaminen
Syksyllä on aika laskuttaa kauden aikaiset piikit. Laskutettavat tilaukset löytyvät seuraavalla polulla:
Myynti -> tilaukset -> kassatilaukset -> hakutekijäksi uusi tilaus -> valitaan haluttu aikaväli tilauspäivä kenttään, jolta laskutetaan (esim. Koko golfkausi) -> valitaan asiakas- > valitaan asiakkaan kaikki tilaukset -> laskuta -> muodostaa laskun kaikista tilauksista -> lähetä lasku.
Voi myös tehdä niin, että avaa kaikki uudet tilaukset ja sorttaa ne asikkaittain ja valitsee asiakaskohtaisesti yksi asiakas kerrallaan laskuttettavaksi ko. asiakkaan kaikki tilaukset. Näin kaikki uudet tilaukset saa näkyviin ja kenenkään asiakkaan lasku ei "unohdu".
Huomioithan, että laskutat vain yhtä asiakasta kerrallaan! Järjestelmä tekee koontilaskun kaikista valituista tilauksista.