Ohje - WiseCRM: Käyttäjätunnusten yhdistäminen

Tässä artikkelissa käydään läpi käyttäjien tuplaprofiilien yhdistäminen. Järjestelmään saattaa muodostua tuplaprofiileja, kun asiakas esim. rekisteröityy kahdella eri sähköpostiosoitteella.

Tuplaprofiileja tulee väistämättä, kun henkilöt rekisteröityvät eri sähköpostilla kuin he ovat rekisteröityneet eBirdieen ja tästä syystä useasti esimerkiksi ajanvaraus ei toimi.
Vastaavasti henkilö on saatettu tuoda järjestelmään kahdesta eri lähteestä hieman toisistaan poikkeavilla tiedoilla (eBirdie & Golfbox/NexGolfin rekisteri).

Ohjeet profiilien yhdistämiseen:

  1. Mene osoitteeseen https://admin.(oma adminpuolenne).fi/?action=concatuser
  2. Laita lähdekäyttäjäksi, eli vasemman puoleiseen sarakkeeseen, henkilö, jolla ON käyttäjätunnus
  3. Laita kohdekäyttäjäksi, eli oikean puoleiseen sarakkeeseen, henkilö, jolla EI OLE käyttäjätunnusta.
  4. Paina Siirrä tiedot (Huom! Yhdistämistä ei voi peruuttaa, joten varmista, että kyseessä on varmasti sama henkilö)
  5. Käyttäjän profiilien yhdistäminen on valmis ja voit tarkastaa CRM:stä, että henkilökortti näyttää oikealta


TÄRKEÄÄ MUISTETTAVAA:

Jotkut asiakkaistanne eivät ole rekisteröityneitä, joten kummallakaan profiililla ei välttämättä ole käyttäjätunnusta. Tällöin profiilin kohdalla näkyy yhdistämistyökalussa maininta EI Käyttäjätunnusta.
Vasemmalle asetettu henkilö (Lähdekäyttäjä) yliajaa oikealla olevan (Kohdekäyttäjä) tiedot eli vasemmalla olevan tiedot jäävät niin sanotusti voimaan järjestelmään. Lähdekäyttäjäksi valitaan siis "tärkeämpi" profiili.

Mikäli Kohdekäyttäjällä (oikealla oleva) on tietoja, kuten eBirdie yhteys, jota lähdekäyttäjällä (vasemmalla oleva) ei ole, niin Kohdekäyttäjän tiedot jäävät voimaan, koska lähdekäyttäjällä ei ole tietoa, joka tämän tiedon yliajaisi.
Laittakaa lähtökohtaisesti vasemmalle tuo, kenellä on SourceName: eBirdieAPI (kuten allaolevassa kuvassa).
​​​​​​​


Jos jäätte pohtimaan käyttäjien yhdistämistä tai sitä että meneekö se oikein, ottakaa yhteys tuki@wisegolf.fi