Porin Golfkerho - satsaus sähköiseen viestintään

Golfkerho on saanut hyvää palautetta kotisivuistaan ja aktiivisesta viestinnästään.

Taustaa

Tällä hetkellä golfliitossa on noin 144 000 jäsenpelaajaa. Golfyhteisö on kuitenkin Suomessa tätä laa­jempi, sillä yhteisöön kuuluu useita tärkeitä toimijoita. Toimialajärjestöt, kenttäyhtiöt henkilökuntineen ja laajem­min koko golfelinkeino, useat mediat, urheiluopistot ja yli puoli miljoonaa suomalaista ovat kertoneet ole­vansa kiinnostuneita golfista harrastuksena. Potentiaalia lajilla siis on.

Lisää houkuttelevuutta

Lajin kiinnostavuudesta huolimatta golf kamppailee samojen haasteiden kanssa kuin muutkin ihmisten vapaa-aikaan liittyvät aktiviteetit. Lajin on oltava houkutteleva vaihtoehto ihmisten vapaa-ajan viettotapana ja sitä on markkinoitava tehokkaasti kaikille kohderyhmille. Porin Golfkerho päätti tehostaa viestintää, markkinointia ja asiakashallintaa ottamalla käyttöön Wisenetworkin verkkopalvelun. Golfkerholla on verkkopalvelustamme käytössään julkaisujärjestelmä, asiakashallinta ja markkinointi.

Jäsenet tyytyväisiä uudistuksiin

Golfkerho on saanut hyvää palautetta kotisivuistaan ja aiempaa aktiivisemmasta viestinnästään.

-Yhteistyö WiseNetworkin kanssa on ollut meille satsaus sähköiseen viestintään ja markkinointiin. Voin todeta, että yhteistyön myötä Kalafornian viestintä on monipuolistunut merkittävästi. Nettisivut ovat näyttävät, loogiset ja ennen kaikkea helpot käyttää. Myös päivittäminen on tehty vaivattomaksi ja kaikkien muutosten teko onnistuu itsenäisesti sivujen rakennetta myöten. Uutiset voi jakaa helposti samantien sosiaaliseen mediaan, unohtamatta verkkolehteä, jota tehdään säännöllisesti omina erillisinä versioinaan jäsenille ja kumppaneille. WiseNetwork on Porin Golfkerholle ihanteellinen kumppani ja tarjoaa verkkopalvelunsa kautta meille uusia mahdollisuuksia toimintamme kehittämiseen, kiittelee Porin Golfkerhon toiminnanjohtaja Ville Tuovinen.


Porin Golfkerho ry

Porin Golfkerho on Suomen kolmanneksi vanhin golfseura: Perustamisvuosi on 1939. Seura ylläpitää Kalafornian golfkenttää yhdistyspohjaisena.​

Asiakas

Porin Golfkerho ry

Tarve

  • tehokkaampi tapa palvella golfkerhon asiakkaita sähköisesti

Ratkaisu

  • Kotisivut – näyttävät kotisivut toimivat responsiivisesti kaikilla laitteilla
  • Asiakashallinta – asiakkaiden segmentointi ja kaikki aktiviteetit
  • Markkinointi – tehokas ja helppo sähköpostimarkkinointi, asiakaskyselyt ja –kilpailut, kutsut

Hyödyt

  • hyvä asiakaspalaute kotisivuista ja aktiivisesta ja näyttävästä sähköisestä viestinnästä
  • viestintä ja markkinointi tavoittaa nykyisin paremmin jäsenet ja sitä kautta seuran jäsenten aktiivisuus on lisääntynyt, tämä näkyy muun muassa kilpailujen osallistujamäärissä
  • harrastajamäärät ovat kasvaneet merkittävästi
  • uusia ansaintamahdollisuuksia: yhteistyökumppaneille on voitu tarjota uudenlaista sähköistä näkyvyyttä ja jäsenille uudenlaisia jäsenetuja