17.12.2020 13:45
Tällä hetkellä golfliitossa on noin 144 000 jäsenpelaajaa. Golfyhteisö on kuitenkin Suomessa tätä laajempi, sillä yhteisöön kuuluu useita tärkeitä toimijoita. Toimialajärjestöt, kenttäyhtiöt henkilökuntineen ja laajemmin koko golfelinkeino, useat mediat, urheiluopistot ja yli puoli miljoonaa suomalaista ovat kertoneet olevansa kiinnostuneita golfista harrastuksena. Potentiaalia lajilla siis on.
Lajin kiinnostavuudesta huolimatta golf kamppailee samojen haasteiden kanssa kuin muutkin ihmisten vapaa-aikaan liittyvät aktiviteetit. Lajin on oltava houkutteleva vaihtoehto ihmisten vapaa-ajan viettotapana ja sitä on markkinoitava tehokkaasti kaikille kohderyhmille. Porin Golfkerho päätti tehostaa viestintää, markkinointia ja asiakashallintaa ottamalla käyttöön Wisenetworkin verkkopalvelun. Golfkerholla on verkkopalvelustamme käytössään julkaisujärjestelmä, asiakashallinta ja markkinointi.
Golfkerho on saanut hyvää palautetta kotisivuistaan ja aiempaa aktiivisemmasta viestinnästään.
-Yhteistyö WiseNetworkin kanssa on ollut meille satsaus sähköiseen viestintään ja markkinointiin. Voin todeta, että yhteistyön myötä Kalafornian viestintä on monipuolistunut merkittävästi. Nettisivut ovat näyttävät, loogiset ja ennen kaikkea helpot käyttää. Myös päivittäminen on tehty vaivattomaksi ja kaikkien muutosten teko onnistuu itsenäisesti sivujen rakennetta myöten. Uutiset voi jakaa helposti samantien sosiaaliseen mediaan, unohtamatta verkkolehteä, jota tehdään säännöllisesti omina erillisinä versioinaan jäsenille ja kumppaneille. WiseNetwork on Porin Golfkerholle ihanteellinen kumppani ja tarjoaa verkkopalvelunsa kautta meille uusia mahdollisuuksia toimintamme kehittämiseen, kiittelee Porin Golfkerhon toiminnanjohtaja Ville Tuovinen.
Porin Golfkerho ry
Porin Golfkerho on Suomen kolmanneksi vanhin golfseura: Perustamisvuosi on 1939. Seura ylläpitää Kalafornian golfkenttää yhdistyspohjaisena.
Asiakas
Porin Golfkerho ry
Tarve
- tehokkaampi tapa palvella golfkerhon asiakkaita sähköisesti
Ratkaisu
- Kotisivut – näyttävät kotisivut toimivat responsiivisesti kaikilla laitteilla
- Asiakashallinta – asiakkaiden segmentointi ja kaikki aktiviteetit
- Markkinointi – tehokas ja helppo sähköpostimarkkinointi, asiakaskyselyt ja –kilpailut, kutsut
Hyödyt
- hyvä asiakaspalaute kotisivuista ja aktiivisesta ja näyttävästä sähköisestä viestinnästä
- viestintä ja markkinointi tavoittaa nykyisin paremmin jäsenet ja sitä kautta seuran jäsenten aktiivisuus on lisääntynyt, tämä näkyy muun muassa kilpailujen osallistujamäärissä
- harrastajamäärät ovat kasvaneet merkittävästi
- uusia ansaintamahdollisuuksia: yhteistyökumppaneille on voitu tarjota uudenlaista sähköistä näkyvyyttä ja jäsenille uudenlaisia jäsenetuja