WiseGolf - Kehitystyöryhmä 23.1. muistio

WiseGolfin kehitysryhmä kokoontui jälleen tammikuussa Hyvinkään Sveitsissä. Paikalla oli mukavasti 30 henkeä ja etänäkin osallistui 32.

Aamupäivän workshop oli todellinen menestys ja keräsi runsaansti positiivista palautetta. Paikalla ollut asiakas totesi osallistuneensa kokouksiin harvakseltaan, mutta huomasi nyt kuinka valtavan lisäarvon me tuotamme kun saamme ihmiset pysähtymään kiireisen arjen keskellä tärkeiden asioiden äärelle.

Workshopissa puhuttiin työkulttuurista, asiakaskokemuksesta, asiakapalautteen hyödyntämisestä ja strategian muuttamisesta brändiksi markkinoinnin voimin. Alustajina näissä toimivat Kimmo Sirainen (Nokia River Golf), Matias Keskikylä (Vierumäki Golf), sekä Taija Viklund & Jami Uutto (2Up Golf Agency).

Kimmo Sirainen herätteli meitä, että olemmeko huoneeseen tullessa valontuojia vai ankeuttajia. Avoin ilmapiiri, positiivinen asenne ja aitous ihmisten kohtaamisessa ovat ensiarvoisen tärkeitä. Kun organisaation sisällä nämä toteutuvat, siirtyy se myös asikaskohtaamisiin. Matias Keskikylä kertoi avoimesti asiakaspalautteen keräämisestä Vierumäki Golfissa ja sen hyödyntämisestä. Haastavia palvelutilanteita ei voi golflalalla välttää ja prosessit on syytä pitää selkeinä ja yksinkertaisina, jotta haluttua laatua voidaan ylläpitää. Palautteen keräämisessä face-to- face palaute on tärkeää ja erilaiset täsmäkyselyt antavat arvokkaampaa palautetta kuin yleisluontoiset kyselyt. Taija Viklund ja Jami Uutto innostivat strategian muuttamisesta brändiksi. Materiaalin voit ladata tästä.

Kaikki aiheet herättivät vilkasta keskustelua ja onnistuttiin täydellisesti meidän WiseNetworking- visiossa. Keskustelussa heräsi myös ajatus tehdä Wise-kenttien kesken yhteistä asiakaskyselyä ja mysteryshoppausta, joiden tulokset olisivat vertailukelpoisia.

Kehitysryhmän osuus sujui tuttuun tapaan. Iltapäivässä esiteltiin odotettuja julkaistuja WiseGolfin kehityksiä, saatiin innovatiivisia kehitysideoita sekä rakentavaa palautetta. Tämä on äärimmäisen tärkeää, että osallistamme tärkeimmät eli asiakkaat ja käyttäjät tuotteen kehitykseen. Saimme myös paljon vertaistukea ja neuvoja WiseGolffin käytöstä, joita on havaittu muilla klubeilla.

Päivä oli täynnä inspiraatiota ja aitoja kohtaamisia - Yhdessä todella olemme enemmän kuin osiemme summa.

Uusista ominaisuuksista lähetämme asiakkaille ohjeistuksia vielä erikseen. Välillä kannattaa käydä katsomassa Wiseplatformin valmistuneet kehitykset.

Seuraavat TOP 3 kehityskohdetta, jotka tehdään valmiiksi maaliskuun kehitysryhmän kokoukseen isompien kehitysten lomassa ovat äänestyksen perusteella:​​​​​​​

  • 9 reikäisten kenttien logiikka / jatkovaraus ja greenfeen hinnan muodotustumien 9r/18r
  • Kommentin siirto lähdön mukana adminin toimesta
  • Autojen varauspituuden mukautuminen 9r varauksiin


Kassaraportin tuntierittelyyn myös tuote-erittely

  • Itsepalvelukassa
  • Hakuvahti pelaajalle: jos kenttä on täynnä, voisi tilata ilmoituksen, mikäli aika vapautuu valitusta aika-ikkunasta.
  • Kaverilistaus
  • Pelioikeuden jäätyminen hoitovastikelaskulle (tai valinnan jäädyttäminen kunnes maksu maksettu tms.)

Palautteet

  • Verkkokaupassa edelleen isoja ongelmia Paytrailin monikauppias myynnin raportoinnin ja sopimusten kanssa
  • Admin -näkymät skaalautuvat huonosti mobiiliin jos haluaa esim. hyväksyä laskun heti
  • Artikkeli- ja tapahtumanostoissa haku toimii huonosti koska kriteerinä ainoastaan nimi ja saman niminen tapahtuma voi toimia vuosittain
  • Ajanvaraustuotteen hintasääntöjen tallennusongelma. Tuotteen tallennus tyhjää muutokset, ellei sääntöjä ole tallennettu erikseen

TOP 3 - Äänestys

  • Kommentin siirto adminin toimesta
  • Autojen varauspituuden muuttuminen 9r varauksiin
  • 9 reikäisten kenttien logiikka / jatkovaraus ja greenfeen hinnan muodotustumien 9r/18r

WisePlatform Golf kehitysryhmä kokoontui eilen Hyvinkään Sveitsissä. Olin ensimmäistä kertaa mukana tässä kehitysryhmässä, mutta en missään nimessä viimeistä. Oli todella mahtavaa tavata asiakkaita jotka käyttävät meidän palvelua ja haluavat sitä kehittää kanssamme.Aamupäivällä kuulimme työkulttuurista, asiakaskokemuksesta, asiakapalautteen hyödyntämisestä ja strategian muuttamisesta brändiksi markkinoinnin voimin. Kimmo Sirainen herätteli meitä, että olemmeko huoneeseen tullessa valontuojia vai ankeuttajia, kuten Matias Keskikylä asian kuvasi. Matias kertoi avoimesti asiakaspalautteen keräämisestä Vierumäki Golf:issa ja sen hyödyntämisestä. Taija Viklund innosti strategian muuttamisesta brändiksi ja voin 10 vuotta markkinointia myyneenä allekirjoittaa täysin vision jota 2Up Golf Agency toteuttaa. Paikalla ollut asiakas huomasi kuinka valtavan lisäarvon me tuotamme kun saamme ihmiset pysähtymään kiireisen arjen keskellä tärkeiden asioiden äärelle.Iltapäivässä esiteltiin odotettuja julkaistuja WisePlatform golffin kehityksiä, saatiin innovatiivisia kehitysideoita sekä rakentavaa palautetta. Tämä on äärimmäisen tärkeää, että osallistamme tärkeimmät eli asiakkaat ja käyttäjät tuotteen kehitykseen. Saimme myös paljon vertaistukea ja neuvoja WiseGolffin käytöstä, joita on havaittu muilla klubeilla. Pystyimme myös vastamaan päivän polttaviin kysymyksiin asiakkaille päivän aikana.Kiitos kaikille yli 50 asiakkaalle, jotka osallistuivat kehityspäivään. Onnistuimme täydellisesti WiseNetworking- visiossa. Kiitos myös kollegoille Miikka Timoska ja Ville Tuovinen päivän järjestämistä.

​​​​​​​Päivän päätteeksi esiteltiin järjestelmään kehitettyjä uusia ominaisuuksia, keskusteltiin tulevista kehityksistä ja kerättiin rakentavaa palautetta. Päivä oli täynnä inspiraatiota ja aitoja kohtaamisia - Yhdessä todella olemme enemmän kuin osiemme summa.


Päivän Ohjelma

09:00 - 11:00 WiseGolf keskustelufoorumi
11:00 - 12:00 Buffet lounas
12:00 - 14:00 Kehitysryhmän kokous
14.00 - 15.00 Avoin kyselytunti

Keskustelufoorumi

Asiakaskokemuksen kehittäminen ja asiakaspalautteen hyödyntäminen

  • Matias Keskikylä, Vierumäki Golf
    Pyrittävä positiiviseeen palveluun, vaikka haastava ala
    esimerkin voima ja hyvä perehdytys ja rekryissä onnistuminen
    yksinkertaista toiminnot, selkeät ohjeistukset asiakkaille
    face to face palautteet koetaan tärkeämmiksi, kuin tutkimuksista tulevat
    täsmäpalautteen kerääminen kyselyllä (esim. tapahtumat)
  • Kimmo Sirainen, Nokia River Golf
    Positiivinen asennoituminen on kaiken hyvän perusta
    Luo avoin ja positiivinen ilmapiiri
    Kohtaa ihminen ihmisenä

    Wisen kautta alusta mystery shoppauksesta?
    Varausvahvistuksen muokkaus mahdolliseksi toivottiin


Markkinointi ja brändin rakentaminen Alustajana

  • Taija Viklund, 2up Golf Agency
    Taijalta tulee esitysmateriaali tähän
    ​​​​​​​


Kehitysryhmän kokous

  • Käydään läpi valmistuneet uudet kehitykset
  • Kehityksen tilanne, aikataulut ja priorisointi
  • Uudet ideat ja olemassaolevien työkalujen jatkokehitys

Top 3 - Kehitykset

1. Appimaksun rahojen palautuminen maksajalle järjestelmään saldoksi

  • Asetus Wisen toimesta
  • Koskee kaikkia ajanvaraustuotteita
  • Mahdollisuus asettaa tuotekohtaisesti myös muille tuotteille
    • https://admin.wnw.fi/?action=editproduct&productid=100810


2. Saldon käyttäminen kassalla

  • Muut maksutavat -listaukseen nousee "wallet" ja avoin saldo
    Lahjakortin käyttö, palautuuko saldo lahjakortille vai tuleeko saldo
    Asiakas näkee saldonsa omista tiedoista (ei vielä appissa)


3. Mahdollisuus antaa "porttikielto"
estää asiakkaan varaukset, myös kaverin varaamana
Toivotaan lievempää termiä kuin porttikielto ilmoitukseen ja ota yhteys asiakaspalveluun


Muut kehitykset


  • Saldon myyminen kaupassa
    • Uusi tuotetyyppi "lompakon krediitti"
  • Mahdollisuus määrittää useampi rangetuote appiin
    • Nousee kassalle range_dispenser tuotetagilla
  • Lähtöajan peruutuksesta tai ryhmän muutoksista ilmoitus sähköpostiin
    • Applikaation pelaajalle valinta, jossa voi hallinnoida asetuksia
      Oletuksena pois päältä.
      TOIVE: oletuksena päällä
  • Monikäyttökoodin ja pelilipun syöttäminen jälkikäteen ajanvarauksessa
    • Ajanvarauksen muokkausnäkymässä
    • Monikäyttö pelioikeuden pääkäyttäjä voi muokata salasanaa
    • Admin näkee monikäytön salasanan hallinasta Kulkuoikeuksien alta
    • jokaisella monikäyttöjen hallinoijalla on oma salasanansa

      Pelilipun koodia ei pysty syöttämään, jos lähtö on vahvistettu????
      Turhat klikkaukset pois varaustapahtumasta (esim varaus ok), mikäli virhe, siitä ilmoitus

  • Tuotteen omistajalle ilmoitus varauksista ja peruutuksista (Pro kalenterit)
    • Lisäasetuksena tuotekortilla kohdassa "Omistaja"
  • Kassan myyntiraportin sorttaus tunneittain
    • Helpottaa esim. ravintolan resursointia

      Saisiko tuntiraportin myös tuote-erittelyillä???`

      Itsepalvelukassa: onko tulossa??


  • Pelioikeuksien massapäättäminen osakerekisterissä
    • Osakerekisterissä "toiminnot" -painikkeen alla
    • Poistaa pelioikeudet vain valituilta osakkeilta
  • Tuotekortin Tilaukset -välilehdelle lisäominaisuuksia
    • Mahdollisuus hakea tilauksia päivämäärän mukaan ja viedä exceliin
  • Sopimusten massamuutostyökalun kehitykset
    • Sopimuksen nimi, laskupäivä,

      OHJEISTUS Massamuutostyökaluun tarvitaan

  • Uusien välilehtien avaamista rajattu
    • CRM:n aktiviteeti aukeavat samaan välilehteen
  • Tuotteen julkaisuajankohtaan kellonaika
    • Ajastetut tuotteet verkkokauppaan

      Liian lähelle varaamisen rajoitus, myös muut resurssit huomioon tässä

      Taloushallinnon raporteilta paluu edelliseen näkymiin

      Myyntilaskun avaaminen uuteen välilehteen tuplaklikkaamalla toimii

      Myyntilaskujen selaus mobiilissa, näkymä ei skaalaudu

      Skaalausongelmia toimintonapit admin puolella sivun alalaidassa

      Tapahtumanostoon hakutekijäksi nimen lisäksi esim vuos

      Artikkelihakuun url?

      Hintasääntöjen tallennuksen logiikka

      Verkkokaupparaportti ei toimi, jos on kaksi verkkokauppa

      Hakuvahti/peruutusvahti

      Kaverilistaus

      ​​​​​​​Hoitovastikelaskulle pelioikeuden jäätyminen

Top 3 - Äänestys