Maksamattoman ajanvarauksen siirtäminen piikkimyyntiin
Maksamatonta ajanvarausta ei voi suoraan siirtää kassalla piikkimyyntiin. Tässä ohjeessa käydään läpi miten asia hoituu
Vaadittavat tuoteasetukset
Luodaan tuoterekisteriin tuote, jolle asetetaan tagi kassagf (tuotteelle tuleva tagi). Tuotteen voi nimetä esim. greenfee piikkilistalle ja hinnaksi asetetaan 0€.
Tuoterekisterissä pitäisi olla luotuna kaikki vaihtoehtoiset greenfeet (esim. juniori greenfee, seniori. greenfee jne.) kassagf tagilla.
Nämä vaihtoehtoiset greenfeet avautuvat kassalla maksamattoman ajanvarauksen muokkausvalikosta.
Kun asiakas haluaa, että maksamaton ajanvaraus menee piikkiin
1. Valitse kassalla asiakas
2. valitse ostettavaksi tuotteeksi sopiva kassagf tagilla oleva tuote (esim juniorigreenfee). Löydät nämä tuotteet kassapöydän oikealla olevan suurennuslasin takaa. Kirjoita ttuotehakuun greenfee ja vaihtoehdot avautuvat
3. Avaa kassalle nostettu piikkiin menevä tuote ja lisää tuotteeseen kuvaus: pvm, kellonaika ja pelaajan nimi. Hyväksy
4. valitse maksutavaksi kaikkien maksutapojen alta piikkimyynti/laskutus ja hyväksy
5. Käsittele lopuksi alkuperäinen maksamaton ajanvaraus kassalla muokkaamalla varausta ja valitse alasvetovalikosta greenfee piikkilistalle 0€, jolloin ei jää maksamatonta varausta roikkumaan
Piikin laskuttaminen
Huomioina ensiksi, että piikit kannatta laskuttaa yksi asiakas kerrallaan.
Polku: Myynti > tilaukset > kassatilaukset
Hakuasetukset ( hakuasetusten sarakkeita saat näkyviin/pois näkyvistä rattaanpyörän alta)
Tilaus pvm: haluttu aikaväli
Asiakas: laskutettavan asiakkaan nimi (tai vaihtoehtoisesti yrityssarakkeen hakuun yrityksen nimi, jos piikki yrityksellä)
tila: uusi tilaus
Valitse laskutettavat tilaukset.
Kun laskutettavat tilaukset on valittu, valitse laskuta.
Tarkasta laskuluonnos
Laskulle tulostuu tuotteen kuvausriville (aukeaa rattaanpyörästä, kun valittuna kuvaus) kassalla lisätty kuvaus, jossa varauksen tiedot.
Lähetä lasku