Hyvigolfin kokemuksia WiseGolfin järjestelmän kassasovelluksesta

Yyteri, Kalafornia ja Hyvigolf ovat pilotoineet WiseGolfia tämän kauden ajan. Hyvinkäällä painopiste on ollut järjestelmän CRM-ohjatun kassan käytössä siinä missä Yyterin painopiste on ajanvaraustyökaluissa ja Kalafornian taloushallinnon työkaluissa.

Hyvigolf ottaa ajanvaraustyökalut käyttöönsä 6.9.2021 täydentämään WiseGolfin järjestelmää toiminnassaan. Tällä kaudella Hyvinkäällä on jo käytössä ollut sisältöjen julkaisujärjestelmä, markkinoinnin työkaluja sekä CRM-ohjattu kassajärjestelmä.

Alla Mika Niemisen kuvaus kassan käytön kokemuksista tähän asti.

Olemme olleet erittäin tyytyväisiä uuteen kassajärjestelmään. Kassan käyttö on helppoa ja nopeaa. Kun kassa on samassa järjestelmässä muiden työkalujen kanssa, ovat raportit aina ajan tasalla. Lisäksi tuotteita hallitaan yhdestä ja samasta tuotehallinnasta huolimatta siitä, myydäänkö niitä kassasta, ajanvarauksesta, laskutuksesta tai verkkokaupasta.

Parasta uudessa kassassa on CRM-ominaisuuksien hyödyntäminen. Tuotteille voi merkitä tagejä ja tuotteita voi myydä niin, että ne kirjautuvat asiakkaan tietoihin. Tagien perusteella järjestelmä luo automaattisesti postituslistoja, mikä mahdollistaa kohdennetun viestinnän.

CRM mahdollistaa myös tilimyynnin. Asiakkaat voivat ostaa kaikki päivän pikkuostokset caddiemasterilta, ravintolasta ja kioskilta tilimyyntiin ja ne kirjatuvat hänen tietoihinsa odottamaan maksua. Maksun voi sitten suorittaa koontimaksuna, vaikka kerran kuukaudessa suoraan kassalle tai järjestelmästä voi lähettää asiakkaalle laskun. Ruutuvihoista eroon pääseminen on säästänyt uskomattoman paljon työaikaa henkilökunnalta. Palvelu on parantunut myös asiakkaan näkökulmasta kun ”piikin” maksaminen tapahtuu vaivattomasti.

Wisen kassa on selättänyt myös lahjakorttien hallintaan liittyvät haasteet. Kassasta pystyy luomaan lahjakortin suoraan asiakkaalle joko myytynä tai annettuna lahjakorttina. Käytämme paljon Hyvigolfin omia lahjakortteja palkintoina, jolloin niistä ei synny meille myyntiä. Palkinnoksi annettu lahjakortti lähtee suoraan asiakkaan sähköpostiin koodin kera. Koodia voi käyttää joko verkkokaupassa tai kassalla. Järjestelmästä pystyy seuraamaan lahjakorttien käyttöä ja jäljellä olevaa saldoa. Paperilahjakortteja ei enää tarvita ja kirjanpito on aina ajan tasalla myös lahjakorttien osalta.

Kassan CRM-ohjaus on kesän aikana vähentänyt salapoliisin työtä. Kaikki asiakkaan aktiviteetit löytyvät samasta paikasta, jolloin asiakaspalvelija pääsee nopeasti kärryille esimerkiksi siitä, mitä pelituotteita henkilöllä on voimassa, mikä on hänen maksujen tilanne, mikä on hänen tilimyyntinsä saldo tai onko hänellä käyttämättömiä lahjakortteja.

Terveisin,
​​​​​​​Mika